Time Machine og Linux

Mac relatert forum

Time Machine og Linux

Postby kpolberg on 01 Nov 2007, 19:51

Vel, i og med at apple ikke vil la oss bruke filserverene våre til time machine lagring må jo dette tvinges gjennom. Jeg har begynnt i server enden for å se om det går.

Det jeg foreløpig har gjort.

1. Satt opp deling med AFP(dette var ett herk i debian, da leopard krever kryptert forbindelse, og dette ligger ikke inne i debian etch og må derfor kompileres opp med støtte for ssl).
2. Satt opp bonjour / rendevouz(heter avahi.daemon i debian). Er ikke helt sikker på om denne er oppe å kjører enda.
3. Koblet til afp sharen i Leopard og opprettet filen .com.apple.timemachine.supported (er visstnok nødvendig).

Videre gang for å få til dette var noe godeste gilje sa. Han mener det skal være å få afp sharingen til å gi seg til kjenne som ett HFS+ filsystem, dette har jeg enda ikke fått til. Så foreløpig status, det fungerer ikke.
Skryte:
Sun Enterprise 3500
Mac G4 Cube
Dual-QuadCore Opteron 2384
kpolberg
Konge nørd
Konge nørd

Postby kpolberg on 02 Nov 2007, 01:04

Etter litt fiksing og sånt, har eg nå fått filserveren te å bruga mDNS(bonjour eller ka apple kalle det), og deling går så fint så. Men Time Machine har me fremdeles isje fått te. Kanskje me faktisk e nødt å venta på at apple komme med ein update på det her.

EDIT: Rettelse, Giljen fant någe løsninger, men det må litt haxxxxoring te. det må opprettas ein Time Machine deling på ein Mac fyste, for så å kjøra någe rsync kommandoer osv. Me komme tebage me fremgangsmåte.
Skryte:
Sun Enterprise 3500
Mac G4 Cube
Dual-QuadCore Opteron 2384
kpolberg
Konge nørd
Konge nørd

Postby palb on 10 Nov 2007, 23:13

palb
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Return to Mac