Mac G3

Mac relatert forum

Mac G3

Postby dramz on 26 Jan 2008, 15:31

Hei,

Pål var jo så snill at han donerte en Mac G3 til meg :-D
Mangler dog overgangen på skjermutgangen, så har ikke fått testet den enda. Hva heter denne overgangen? Får jeg fatt i den på Clas Ohlson e.l.?

Videre har jeg et Adaptec Ultra2-LVD/SE SCSI-kort med en 2.1 GB SCSI-HDD. Vil denne funke i Mac'en?
:-)
dramz
Nørd
Nørd

Re: Mac G3

Postby jgilje on 26 Jan 2008, 16:51

Overgangen får du kjøpt på MacButikken. Får du tak i rett person vet han med en gang hvilken type du skal ha.
Skryteliste: Sun SPARCstation 4: 110MHz microSPARC, 160MB RAM, 18GB HDD
jgilje
Keiser nørd
Keiser nørd

Postby palb on 26 Jan 2008, 21:23

Har et Adaptec SCSI2 kort SCSI i 7500 maskinen min så sannsynligvis går det greit på din også. Men uansett er det jo bare å plugge det inn og se om maksinen finner disken.
Ellers går det meste av Nettverk, USB og FireWirekort helt greit (ingen driverinstallasjon).

Lette etter oveganger til skjerm, trodde jeg hadde 2 og vet jeg har en på hytta (Claes Olsson type, men tror ikke de har disse lenger der), men fant bare 1 hjemme og den er i bruk, men har en kabel med DB15 i en ende og Apple pluggen i den andre så denne kan du låne til jeg får hentet den andre.
Skryteliste: Macintosh Preforma 450 med FPU! 32Mb ram 512kb VRAM, ekstern Toshiba CD spiller 6x speed, 33kbps modem og ImageWriterII
palb
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Postby dramz on 28 Jan 2008, 12:19

Hei,

Var innom Tell en tur i dag og spurte etter overgang til skjermen..
De kom først med en DVI -> litt-bredere-DVI, når jeg forsøkte å forklare hvilken plugg jeg trengte.
De hadde ikke hørt om slik plugg som jeg trengte, og foreslo at jeg tok et bilde av den og sendte på e-post eller noe til de.

Så kom det en fyr som mente at han kanskje trodde han viste hvilken det var, men at jeg da måtte ha en egen konverter boks til 1000 spenn eller noge... Synes dette hørtes litt rart ut...

Noen som vet hva kontakten jeg leter etter heter?
Eventuelt skulle jeg bare koblet til et PCI-skjermkort med vanlig VGA-utgang på istede?
:-)
dramz
Nørd
Nørd

Postby palb on 28 Jan 2008, 12:58

Ikke så mange standard skjermkort som går på Mac, men enkelte ATI kort kan flashes, PCI skjermkort til Mac er også skjedne på el retur, men er du på mine kanter skal jeg legge klar kabelen (overgangen) om jeg ikke er inne. Tror ikke så mange på Tell har sett en så gammel Mac ;-) ...selv om den bare er 10år.
Ring gjerne før du kommer -telefonnummer på whois så kan du få med litt programvare også.
Skryteliste: Macintosh Preforma 450 med FPU! 32Mb ram 512kb VRAM, ekstern Toshiba CD spiller 6x speed, 33kbps modem og ImageWriterII
palb
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Return to Mac