Neste m?te?

Møteplanlegging, møtereferater ol.

Moderator: palb

Neste m?te?

Postby palb on 06 May 2006, 15:29

N? er det ikke v?r til ? kaste bort p? n?rding, men det er vel ikke for tidlig ? planlegge neste m?te. Sist m?te fikk jeg jo ikke opp AUX. Den m? jeg f? til. Har funnet en gammel Toshiba CD spiller som jeg har brukt f?r og skal f? til det neste gang det regner :-)

Skulle likt ? l?re mer om php,css og MySQL foresl?r at vi tar det neste gang og. Gjerne p? AUX maskinen :-)
Skulle bare f?tt tak i et Radius SCSI skjermkort s? vi hadde f?tt den p? storskjerm !!
palb
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Re: Neste m?te?

Postby jgilje on 06 May 2006, 16:07

pal wrote:Skulle likt ? l?re mer om php,css og MySQL foresl?r at vi tar det neste gang og. Gjerne p? AUX maskinen :-)

Nja, jeg satte opp phpBB2 paa min SparcStation 4 (110MHz SPARC), og det 'tar sin tid' aa generere sider paa den.

Saa jeg tror at du faar liv i AUX, setter opp Apache, PHP og MySQL bare for l0ye som det heter her i Stavanger. Men for all annen praktisk bruk saa tar du i bruk iBooken din.

pal wrote:Skulle bare f?tt tak i et Radius SCSI skjermkort s? vi hadde f?tt den p? storskjerm !!

H0res bra ut! Fortell litt mer om dette SCSI-skjermkortet til oss som ikke ante at det fantes engang!
jgilje
Keiser nørd
Keiser nørd

Postby Hansi on 06 May 2006, 16:37

Scsi skjermkort ja...den var ny :-)

N?r det gjelder det andre er jeg definitivt med p? et m?te om det :-)
Hansi
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Postby palb on 06 May 2006, 21:50

SCSI skjermkortene ble solgt sammen med en 15" portrettskjerm (Radius) og det gav en skikkelig 2 skjerms l?sning p? Se og SE30 jobbet med en slik p? h?gskolen og det fungerte skikkelig bra. P? 15" skjermen fikk du plass til en hel A4 side (Siden den var p? h?gkant) -og alle manyene i Page maker fikk plass p? den innebygde 9" skjermen :-)

Det som var stilig var at skjermkortet hadde RGB utgang s? det m? vel g? ? bruke mot en prosjektor og.
palb
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Postby Hansi on 07 May 2006, 09:06

pal wrote:N? er det ikke v?r til ? kaste bort p? n?rding, men det er vel ikke for tidlig ? planlegge neste m?te.

Slo meg plutselig...KASTE BORT P? N?RDING!?!? Det er da tida ute i v?ret som er ? kaste bort! :-P
Hansi
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Postby palb on 07 May 2006, 13:50

Hansi wrote:Slo meg plutselig...KASTE BORT P? N?RDING!?!? Det er da tida ute i v?ret som er ? kaste bort! :-P

Kombinerte begge i dag! Fekk fiksa smootwall boksen (Den s? ikkje lige kallt ver- s?nn s? meg) ude i de fine vere :-) Bytta str?mforsyning og ein Ram brikke. Virke s? an svive fint n?. Har satt an p? i kjelleren s? f?r eg se om an leve i et par uker f?r eg hive an p? nett.
palb
Nørd Zalo Ultra
Nørd Zalo Ultra

Return to Møter